Delamuraz (2017)

Zwitserland
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Daniel Wyss

Met getuigenissen van mensen die nog in leven zijn en documenten uit die tijd worden de veranderingen in Zwitserland in het laatste deel van de twintigste eeuw geanalyseerd. Jean-Pascal Delamuraz was een enigmatisch politicus uit deze periode wiens debatten en beleid nog steeds hun effect hebben in het hedendaagse Zwitserland. Deze documentaire bekijkt het leven van deze complexe man en zijn politieke successen en mislukkingen, van de groei in de jaren zestig en de onzekerheid in de jaren tachtig naar de crisis van 6 december 1992.