Camorra (2018)

Italië
Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Francesco Patierno

Francesco Patierno dook in de archieven van de Italiaanse staatstelevisiezender Rai Teche en diepte nieuwsafleveringen, achtergrondreportages en interviews op die aantonen wat er ooit misging in havenstad Napoli. Met dit unieke journalistieke materiaal, daterend uit de jaren zestig tot medio jaren negentig, construeerde Patierno op speelfilmachtige wijze een socio-economische geschiedenis over een verloren stad waar het gebruik van geweld je geen outcast maakt, maar juist een held.