Palabras Cruzadas: Los Amigos de Matta-Clark (2015)

Alternatieve titel: Crossed Words: Matta-Clark Friends

Argentinië
Documentaire

geregisseerd door Matias Cardone

Hij zaagde gebouwen doormidden, hakte er grote gaten in en holde ze uit. In zijn korte leven introduceerde Gordon Matta-Clark (1943-1978) een anarchistische kijk op onze gebouwde omgeving. Zijn "Anarchitecture"-beweging van 1974, vol vrolijke rebellie, is nog steeds van grote invloed op het werk van hedendaagse architecten en kunstenaars. Aan de hand van veel foto’s en filmmateriaal krijgen we een inzicht in zijn leven. Kunstenaars en vrienden vertellen over de controverse en invloed van Matta-Clarks werk en de niet altijd eenvoudige relatie die hij had met zijn kunstenaarsouders: Anna Clark en Robert Matta.