Dareka no Mokkin (2016)

Alternatieve titels: Someone's Xylophone | だれかの木琴

Japan

geregisseerd door Yôichi Higashi
met Takako Tokiwa, Sôsuke Ikematsu en Masanobu Katsumura

Sayoko is een doodgewone huisvrouw. Ze is getrouwd met een vriendelijke man, die een drukke kantoorbaan heeft, en ze is moeder van een zachtaardige tienerdochter. Kort nadat Sayoko met haar gezin verhuisd is naar een buitenwijk, stapt zij een schoonheidssalon binnen om haar haar te laten doen. Zij wordt geholpen door de jonge haarstylist Kaito. Die stuurt haar naderhand een e-mail om haar te bedanken voor de klandizie. Wanneer Sayoko daarop reageert, komt tussen haar en Kaito een berichtenwisseling op gang, die een gedragsverandering bij Sayoko teweegbrengt. Haar man en haar dochter merken dat wel, maar hebben geen idee wat er aan de hand is. Ook Kaito’s vriendin wil wel eens weten wat er speelt tussen hem en zijn nieuwe vaste klant.

In een nieuwe woonomgeving kiest een huisvrouw, die zich stierlijk verveelt, voor een andere leefstijl waarin ze toegeeft aan haar primaire gevoelens en impulsen. De mensen om haar heen weten niet wat ze daarmee aan moeten.
Een vreemd, onderkoeld verhaal over een doorsnee vrouw, die zichzelf wil herontdekken. Best onderhoudend. Takako Tokiwa, die ik nog niet kende, zet een boeiende rol neer als de enigmatische vrouw.