Aldi - Eine Deutsche Geschichte (2018)

Alternatieve titel: Die Aldi-Brüder

1 stem

Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Raymond Ley
met Arnd Klawitter, Christoph Bach en Peter Kurth

Op 29 november 1971 werd Theo Albrecht, ondernemer en medeoprichter van supermarktketen Aldi, ontvoerd. Wat volgde waren zeventien dagen martelaarschap. Ten tijde van de ontvoering was het tien jaar geleden dat de gebroeders Albrecht Duitsland hadden verdeeld tussen Aldi Nord en Aldi Süd. Sindsdien hadden de broers hun bedrijven los van elkaar gerund.

avatar van Darbie
Is een op feiten berustend nagespeeld verhaal.

Schijnt in Duitsland gewoonte te zijn; Puma en Adidas (van 2 ruziënde broers), Volkswagen en Porsche zijn beide in handen van de kleinkinderen van Ferdinand Porsche, enkele zijn eigenaar van Porsche en de anderen zijn eigenaar van Volkswagen.
{ en als ze ruzie met elkaar hebben, dan gaan ze elkaar proberen op te kopen....wat soms nog lukt ook. }