William Kentridge: Südafrika, die Revolution und die Kunst (2017)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Nicola Graef

Schaduw en licht, revolutie en weerstand, onzin en chaos - dit is de wereld van William Kentridge, waarschijnlijk de meest bekende kunstenaar in Zuid-Afrika. Hij ontwerpt decors voor opera's en maakt tekenfilms en beeldhouwwerken. Als blanke jood groeide hij op bij ouders die pleitten voor de verzetsstrijders in het apartheidsstelsel. Een invloed die zijn werk tot op de dag van vandaag bepaalt. Deze documentaire biedt intieme inzichten in het leven en werk van de kunstenaar en tekent parallellen met de geschiedenis van Zuid-Afrika.