The Experimental City (2017)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Chad Freidrichs

Uitvinder Athelstan Spilhaus bedenkt in 1966 een groots plan: een splinternieuwe stad voor 250.000 inwoners in het platteland van Minnesota, die klimaatneutraal is. Een stad waar zelfrijdende auto’s, hergebruik van materialen, zonne-energie en een enorme koepel van Buckminster Fuller tegen klimaatsinvloeden aan de orde van de dag zijn. Tot in het Witte Huis wordt er met Spilhaus meegedroomd, maar The Experimental City lijkt toch te mooi om waar te zijn.