• 8.299.720 stemmen

Just Call Me Martina (2016)

Documentaire | 60 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Peter Small

Met onder meer: Sue Barker, Martina Navratilova, Julia Lemigova

IMDb beoordeling: 7,9 (26)

Plot Just Call Me Martina

Portret van tenniskampioene Martina Navratilova. De voormalige nummer één van de wereld – een plek die ze in de jaren 80 maar liefst 332 weken warm hield – krijgt in 2016, ter ere van haar 60ste verjaardag, BBC-sportanker en voormalig tennisspeelster Sue Barker over de vloer. Navratilova neemt Barker op sleeptouw naar haar voormalige thuis in Tsjechië, en laat zich filmen wanneer ze met haar vijftien jaar jongere vriendin Julia Lemigova huwt; tussendoor praat ze honderduit over haar carrière en haar activisme. Deze documentaire bevat bijdragen van bekende vrienden, onder wie aartsrivale Chris Evert, Sir Elton John, Stephen Fry, Rafael Nadal en Novak Djokovic.