Just Call Me Martina (2016)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Peter Small
met Sue Barker, Martina Navratilova en Julia Lemigova

Portret van tenniskampioene Martina Navratilova. De voormalige nummer één van de wereld – een plek die ze in de jaren 80 maar liefst 332 weken warm hield – krijgt in 2016, ter ere van haar 60ste verjaardag, BBC-sportanker en voormalig tennisspeelster Sue Barker over de vloer. Navratilova neemt Barker op sleeptouw naar haar voormalige thuis in Tsjechië, en laat zich filmen wanneer ze met haar vijftien jaar jongere vriendin Julia Lemigova huwt; tussendoor praat ze honderduit over haar carrière en haar activisme. Deze documentaire bevat bijdragen van bekende vrienden, onder wie aartsrivale Chris Evert, Sir Elton John, Stephen Fry, Rafael Nadal en Novak Djokovic.