Joulumaa (2017)

Finland
Komedie / Drama

geregisseerd door Inari Niemi
met Milka Ahlroth, Mari Rantasila en Anna Paavilainen

Helena's man is vertrokken met een jongere vrouw. Kerstmis komt eraan, het leven kabbelt voort en niets is zoals het was. Helena's beste vriendin Ulli haalt haar over om Kerstmis te vieren op de enige bestemming die ze zich kunnen veroorloven en waar nog steeds plaats is. Ze kijken uit naar een ouderwetse Kerst op het platteland zonder mannen. Kerstmis op de biologische boerderij wordt georganiseerd door Tuure en Unna, twee jonge beginnende boeren voor wie zelfs het aanbieden van een boerderijaccommodatie een nieuwe mogelijkheid biedt voor nieuwe sociale contacten. Naarmate de kerstdagen voorbijgaan, nemen de levens van de gasten, evenals de gastheren, onverwacht een compleet nieuwe wending.