Pawo (2016)

Alternatieve titel: PAWO (Litwak)

1 stem

Duitsland / India / China
Biografie / Drama

geregisseerd door Marvin Litwak en Sonam Tseten
met Shavo Dorjee, Tenzin Gyaltsen en Tenzin Jamyang

Na de dood van zijn vader realiseert de jonge Tibetaan Dorjee zich wat het betekent om op te groeien in een land zonder taal, cultuur en vrijheid. Gedreven door de vrees dat, zolang hij treurt, de ziel van zijn vader niet zal kunnen reïncarneren, besluit Dorjee om het heft in eigen handen te nemen. Hij sluit zich aan bij de laatste grote opstand van het Tibetaanse volk. Maar de zaken lopen anders dan gedacht.