A Sátán Fattya (2017)

Hongarije
Drama / Oorlog

geregisseerd door Dezsö Zsigmond
met Viktória Tarpai, Zsolt Trill en Nelli Szücs

De eerste zondag van december 1944 wandelt een groep in het zwart gehulde vrouwen uit het Hongaarse gehucht Szilas naar een nabijgelegen werkkamp. De meeste volwassen mannen uit de omgeving zijn daar door het Russische leger opgesloten als gratis arbeidskrachten. De achttienjarige Eszter wordt er verkracht door verschillende soldaten. Ze raakt zwanger en de zoon die ze baart, is de duivelse bastaard uit de titel. Wegens dat kind worden Eszter en haar familie verstoten door de dorpsgemeenschap.