Erom (2018)

Israël / Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Yaron Shani
met Laliv Sivan en Bar Gottfried

Het recente succes van 34-jarige Alice in de literaire wereld wordt verstoord door angstgevoelens. Ingrijpende beelden van seksueel misbruik achtervolgen haar en paniekaanvallen worden intenser, waardoor ze haar ontdaan van alle vertrouwen en verlangen naar menselijk contact achterlaten. In het gebouw aan de overkant woont de 17-jarige Ziv bij zijn ouders. Hij is een getalenteerde jonge man die ervan droomt een professionele muzikant te zijn. Bij zijn vertrek naar het leger zullen de eisen van de volwassenheid hem zwaar treffen. Maar dan ontmoeten deze twee moderne stedelingen elkaar toevallig...

Malick
Sinds Still the Water van Kawase heb ik niet meer zoveel geblurde beelden gezien als in deze film. Moet dat in Israël? Kan me dat niet herinneren uit andere films. In ieder geval keek ik ernaar met volle verbazing, echter toen er in de laatste akte ook nog twee prostituees op het toneel verschenen - om een groep jongens te 'entertainen' - begonnen de geblurde beelden echt op mijn lachspieren te werken. En dan ook nog met zo'n pijnlijk onderwerp - seksueel misbruik.