The Price of Fairness (2017)

Alternatieve titel: Waarom Accepteren Wij Grote Ongelijkheid?

Verenigd Koninkrijk
Documentaire
76 minuten (Originele release) / 58 minuten (Videoland)

geregisseerd door Alex Gabbay

Waarom aanvaarden we enorme niveaus van ongelijkheid en sociale onrechtvaardigheid? Dit is een van de centrale vragen die “The Price of Fairness” wil beantwoorden. Men begint met een verrassende reeks sociale experimenten in Noorwegen, die suggereren dat onze bereidheid om systemen van ongelijkheid te accepteren veel groter is dan we vaak bereid zijn toe te geven.