Fatwa (2018)

België

geregisseerd door Mahmoud Ben Mahmoud
met Ahmed Hafiene, Ghalia Benali en Sarrá Hanachi

Tunesië, 2013. Brahim Nadhour staart wezenloos voor zich uit op de luchthaven. Hij woont in Frankrijk, maar is terug in het land voor de begrafenis van zijn zoon Marouane, die volgens de autoriteiten omgekomen is bij een dodelijk verkeersongeval, al kunnen er geen bewijzen voorgelegd worden. Na de begrafenis ontdekt Brahim dat zijn zoon, die na de scheiding van zijn ouders kunst is gaan studeren en bij zijn moeder is gaan wonen, naar een populaire wijk in de hoofdstad was verkast. In Marouanes studio treft hij boeken aan over jihad.