Örök Tél (2018)

Hongarije
Drama / Historisch

geregisseerd door Attila Szász
met Marina Gera, Sándor Csányi en Laura Döbrösi

Kerstmis 1944. Sovjet-soldaten vallen Hongarije binnen en slepen elke jonge vrouw van Duitse afkomst weg uit een klein dorp en transporteren ze naar een Sovjet werkkamp, waar ze gedwongen worden om in de kolenmijnen onder onmenselijke omstandigheden te werken. Hier ontmoet Irén, een van de Hongaarse vrouwen, Rajmund die besluit haar te leren overleven. Terwijl ze vastbesloten is naar huis terug te keren naar haar dochtertje en haar familie, hebben de geschiedenis en het lot een ander plan: Irén en Rajmund worden verliefd op elkaar.