Wonders of Africa (2018)

Alternatieve titel: Wonders of Africa – What a Difference a Day Makes

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Susanne Lummer

In Afrika is elke dag een dag als geen ander. Leven en dood gaan hier hand in hand en om elke hoek schuilt een nieuwe verrassing. Struisvogelmannetjes bewaken 's nachts hun nest en stokstaartjes beginnen hun dag met een zoektocht naar voedsel, terwijl op meer dan 5000 meter hoogte de rotsklipdassen zich proberen te warmen. In de Namibwoestijn een ander verhaal: daar proberen de bavianen en olifanten het hoofd koel te houden bij 50 graden Celsius. En zelfs wanneer 's avonds de zon ondergaat, valt het leven in dit bijzondere continent niet stil.