Bing He Zhui Xiong (2016)

Alternatieve titels: Lost in White | 冰河追凶

1 stem

China
Misdaad

geregisseerd door Wei Xu
met Tony Ka Fai Leung, Dawei Tong en Dongyu Zhou

In het ijs van een bevroren meer in het noordoosten van China worden kort na elkaar twee lijken ontdekt. Politiekapitein Zhou is belast met het onderzoek. Hij krijgt gezelschap van een jonge detective uit Shanghai, die bezig is met het opsporen van een vermist persoon. Het blijkt dat de twee slachtoffers en de vermiste man alle drie betrokken waren bij een inmiddels opgedoekte raffinaderij, dat een aantal jaren geleden met zijn chemisch afval het oppervlaktewater in de regio ernstig vervuilde. Als gevolg daarvan werden in de omgeving talrijke misvormde baby’s geboren…

Stereotiepe misdaadfilm, inclusief de bijbehorende spectaculaire, incidentrijke achtervolgingsscènes in een winters landschap dat op fraaie wijze in beeld komt. Het redelijk standaardverhaal wordt stap voor stap uit de doeken gedaan. Degelijk acteerwerk van Tony Leung en Dawei Tong als de beide rechercheurs. Dongyu Zhou doet enkel mee voor de versiering. Niks bijzonders, maar ook niet onaardig.