Grüner Wird's Nicht, Sagte der Gärtner und Flog Davon (2018)

Alternatieve titel: As Green as It Gets

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Florian Gallenberger
met Elmar Wepper, Emma Bading en Monika Baumgartner

Schorsch Kempter is een tuinder in een kleine Beierse stad. Hij werkt dagelijks in zijn kwekerij, dat met een faillissement wordt geconfronteerd. Hij houdt er niet van om veel te praten, dat heeft hij nooit gedaan. Zijn huwelijk heeft al lang zijn magie verloren en bovendien heeft hij moeite om contact te maken met zijn dochter. Alleen als hij in zijn eigen gammele dubbeldekker vliegt, voelt Schorsch zich echt vrij. Net wanneer zijn vliegtuig op het punt staat in beslag te worden genomen, grijpt hij de stuurknuppel en vliegt weg in een poging zijn vliegtuig en zichzelf te redden. Hij begeeft zich op een reis naar het onbekende, naar plaatsen die hij nog nooit eerder heeft gezien, vol met vreemde en speciale ontmoetingen. Met elke start en elke landing warmt het hart van de taaie man langzaam op naar wat je geluk zou kunnen noemen.