The Guest Aleppo to Istanbul (2018)

Alternatieve titel: Aleppo to Istanbul: The Guest

Turkije / Jordanië

geregisseerd door Andaç Haznedaroglu
met Saba Mubarak, Rawan Iskeif en Muhammed Refki

'The Guest Aleppo Istanbul' volgt de reis van de 10-jarige Lena en haar buurvrouw Meryem tijdens hun ontsnapping aan de oorlog in Syrië. Na het verlies van haar ouders voelt Lena de drang om naar Turkije te vluchten, samen met haar jongere zusje en de andere Syrische vluchtelingen. De aankomst in Istanbul brengt helaas nieuwe uitdagingen met zich mee.