Morts à Crédit (2017)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Frédéric Castaignede
met Frédéric Castaignede

In 2009 pleegt de Franse Claudine Schnegg zelfmoord. Deze moeder van vier had op enkele jaren tijd een schuldenberg gemaakt van meer dan 200.000 euro. Claudine was maar een van de velen die zich door kredietinstellingen laten verleiden tot, op het eerste gezicht, gunstige leenvoorwaarden, waarna ze die schulden niet meer kunnen afbetalen. In 2010 werd in Frankrijk de zogenoemde 'Loi Lagarde' uitgevaardigd, een wet die de consument beter moest beschermen. De Loi Lagarde heeft zijn doel echter wat gemist, en nog steeds werken schrikbarend veel Fransen zich in de schulden.