Hatzlila (2018)

Israël
Drama / Oorlog

geregisseerd door Yona Rozenkier
met Yoel Rozenkier, Micha Rozenkier en Yona Rozenkier

Als hij hoort van de dood van zijn vader keert de verloren zoon Yoav terug naar de dunbevolkte kibboets waar hij was grootgebracht. Hij wordt begroet door zijn moeder, zijn oudere broer Itai en zijn jongere broer Avishai, die op het punt staat om zijn militaire dienstplicht in Libanon uit te voeren. Yoav is een voormalig officier die getraumatiseerd is door zijn ervaringen, terwijl Itai een militair blijft en fel gelooft in de patriottische plicht van een man. Hun tegenstrijdige overtuigingen zorgen voor een diepe breuk. De broeders hebben de plicht om te voldoen aan het laatste verzoek van hun vader. Zij moeten samen duiken en zijn stoffelijk overschot in een onderzeese grot achterlaten. Deze ambitieuze missie kan de laatste kans zijn om elkaars verschillen te accepteren en elkaar de liefde en steun te geven die nodig is om verder te gaan in het leven.