Fausto (2018)

Mexico / Canada
Documentaire

geregisseerd door Andrea Bussmann
met Victor Pueyo, Fernando Renjifo en Ziad Chakaroun

Aan de kust van Oaxaca, Mexico, is het gerommel van vroeger nooit ver van de oppervlakte. Verhalen over gedaanteverwisseling, telepathie en omgang met de duivel zijn ingebed in de kolonisatie en slavernij. Personages uit de Faust-legende vermengen zich met de bewoners, terwijl ze proberen de natuur te koloniseren en te beheersen door middel van een schijnbaar eindeloos bouwproject.