Cardboard Gangsters (2017)

Ierland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Mark O'Connor
met John Connors, Fionn Walton en Kierston Wareing

Een kleine drugsdealer zijn leven zit tegen. Hij beseft dat er er niets anders op zit dan ervoor te knokken. Hij besluit dat hij wil opklimmen in de illegale drugshandel in Darndale, Dublin. Hij en zijn bende krijgen met veel geweld te maken krijgen, en macht en hebzucht krijgen snel de overhand.

avatar van schumacher
Heel goeie film, dit zie ik graag.
Goede acteurs, goed verhaal en muziek en het plaatje klopte ook voor mij, het stak goed in elkaar enz...

Niks op aan te merken behalve dat ik het einde anders had laten uitdraaien want een slimme kerel als die Jay? Irl doet ene zoiets niet, no way dus daar had ik het liever anders gezien, wat te voorspelbaar maar voor de rest, heel hard genoten al zal niet iedereen daar even grote fan van zijn. .
Aanrader.

Dat deze film blijkbaar prijzen heeft gewonnen daar verschiet ik dan ook niet van, is echt genieten.
Diene hoofdrolspeler speelde zijn rol zeer goed en overtuigend.

avatar van Elchapo
Voor liefhebbers in dit genre heb ik maar 1 advies: KIJKEN!!!!!!! sterk geacteerd,geloofwaardig verhaal(alleen wat Schumacher hierboven al vermelde,klopt de hoofdpersoon was tè intelligent om te doen wat hij deed)de reacties uit het land van herkomst ierland waren vernietigend.......oa."een schande voor de ierse cinema". Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.dit is een film die nog wel even blijft hangen bij mij.......4 stars.

avatar van Brabants
Deze misdaad/drama probeert een verhaal te vertellen en dat lukt de regisseur dan ook vrij aardig. Het is allemaal vrij standaard en duidelijk tien in een dozijn, maar het acteerwerk is redelijk en het komt allemaal best goed over. De actie is af en toe vrij bruut wat het genre vrij compleet maakt. Verwacht geen hoogvlieger maar je enigszins vermaken met deze film lukt vrij aardig.

avatar van deRappe
Tja....ik zal wel aardig verwend zijn dan....want mij viel de film zwaar tegen....

avatar van Big Chris
Mooie rauwe film over een achterstandswijk in Dublin. Goed acteerwerk, fraai in beeld gebracht en een sterk verhaal.

avatar van rdohigh2
Vond hem niet zo goed als de rest hier. Lastig uit te leggen maar het lag niet aan het acteerwerk maar mischien door de domme beslissingen van de acteurs in de film.

Echt een goeie rauwe film, goed geacteerd en ik heb nu eenmaal een zwak voor dat taaltje. 3.5*

Sterke film, maar inderdaad het einde is te makkelijk.

avatar van Warp
Zo’n filmpje kan ik altijd wel waarderen. Niet de grote georganiseerde maffia maar kleine pauperige asociale gangstertjes die hunzelf altijd in de problemen werken.

avatar van PapaBeartje
Sterke rauwe film, over een vriendengroep die al vanaf jongs af aan met elkaar omgaan. En de keiharde levenslessen onder ogen zullen zien. Het acteerwerk was erg sterk neergezet, en ook het verhaal was erg boeiend tot het einde. Film kwam erg overtuigend en realistisch over.

avatar van jippie2010
Simpel verhaal, wat sterk begint maar nergens echt overtuigend wordt. De film greep me niet, de karakters zijn oppervlakkig en het acteerwerk laat te wensen over. Jammer, want GB staat meestal garant voor goede films uit deze categorie. *2.0

Hele goede vermakelijke film!!

avatar van AJK
AJK
Geloofwaardig harde film van de realiteit.
Connors speelt de rol van zijn leven.
3.5

avatar van popcorn en cola
Je weet met dit soort films van tevoren hoe het af gaat lopen, deze dus ook. Prima hoor, zeker kijken, want het is verder een lekker vlot filmpje.

avatar van Rodger
Harde film die op het laatst pas echt gaat beginnen.
ja... veel van gemaakt, en een voorspellend einde.
2.5 **

Iers misdaad drama. Rauw, geweldadig en realistsch. Alhoewel vrij voorspelbaar wel geloofwaardig en boeiend genoeg. Het blijft allemaal wel standaard maar desondanks zeker voldoende. 3*

avatar van Donnie Vallermee
Geweldige film !

Een dikke 9 ?

avatar van john mcclane 2
Best wel goed gangster film(pje ) .
Moet het niet hebben van een groot budget dan wel groots verhaal .
Het spel is erg sterk . En duurt ook niet te lang .
Ook mooi om eens echte Ierse accenten te horen . Ondertiteling is in dat geval wel nodig .

Cardboard Gangsters wil enorm graag een ruwe misdaadfilm zijn. Gasten die in plat Iers veel ‘fucks’ gebruiken. Connors die anderhalf uur heel boos kijkt. Dat maatje van hem dat voornamelijk heel druk en irritant de gangster uithangt. Geen moment voel je echter als kijker enige sympathie of betrokkenheid. De filmtitel had wat dat betreft niet treffender kunnen zijn, want de karakters zijn van bordkarton.

Film is ook niet bepaald een lust voor het oog en oor. De soundtrack is ruk en visueel is er nul geïnvesteerd. Komt deels wel door de grauwe setting, maar het voelt alsof je naar een tv aflevering kijkt.

Nee, dit was het gewoon niet. Het laatste half uur lijkt het nog een beetje interessant te worden, ware het niet dat het slot gewoon lachwekkend slecht is. Gelukkig duurt de film niet al te lang, dat is dan wel weer positief.

Redelijke film, al laat hij best wat steekjes vallen. De voorspelbaarheid zit het verhaal wel een beetje in de weg en enkele ongeloofwaardige acties en beslissingen helpen ook niet. Maar ondanks al zijn gebreken blijft er nog altijd een onderhoudende drama / misdaad film over. Daarbij is het een verademing dat de criminelen een stuk realistischer zijn dan de overdreven, gewetenloze moordmachines in veel andere "gangsterfilms". En met een budget van 4 ton, is Cardboard Gangsters simpel weg toch een knappe prestatie.

avatar van Fonzo
Beetje onlogisch einde, stap gewoon in vliegtuig en weg. Niemand met verstand was terug gegaan.