Gottes Fröhlicher Partisan - Karl Barth (2017)

Alternatieve titel: Karl Barth - Gods Vrolijke Verzetsstrijder

Duitsland / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Peter Reichenbach
met Karl Barth

Voor de één is de protestantse Zwitserse theoloog Karl Barth (1886-1968) de kerkvader van de 20e eeuw, die grote invloed had op de samenwerking tussen kerken, zoals de oprichting van de Wereldraad van Kerken, zeventig jaar geleden. Voor de ander is hij een rebel die de machtigen van de wereld voortdurend provoceerde. Peter Reichenbach zoekt in deze film naar de stem van Karl Barth zelf, de theoloog die geen discussie uit de weg ging, voor tijdgenoten een moreel kompas was en wiens sterfdag dit jaar vijftig jaar geleden is.