• 8.299.740 stemmen

Mijn Leven Is van Mij - Pia Douwes (2018)

Documentaire | 53 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Emma Westermann

Met onder meer: Pia Douwes

IMDb beoordeling: 7,8 (13)

Plot Mijn Leven Is van Mij - Pia Douwes

Meer dan dertig jaar zwierf Pia Douwes als een soort nomade over de wereld voor musicalproducties en toneelstukken in Nederland, Europa en de Verenigde Staten. Ze is veelgeprezen en speelde vaak vrouwen die, net als zijzelf, moesten vechten om er te zijn. Westermann volgde haar een jaar lang van nabij en gebruikte daarnaast filmmateriaal uit het archief van Pia's vader. Zelfs op haar meest kwetsbare momenten laat Pia de camera toe: wanneer ze tijdelijk moet stoppen. Bij het vooruitkijken speelt ook de zorg om haar inmiddels ernstig zieke ouders mee. 'Ik wil niet meer overleven. Ik wil goed kunnen leven.'

avatar van cucciolo

cucciolo

Heel ontroerend. Mooie vrouw. Misschien wel een beetje te hard voor zichzelf, maar door die burn-out zal ze daar ongetwijfeld lering uit hebben getrokken.