Sinterklaas en de Wakkere Nachten (2018)

België
Familie / Komedie

geregisseerd door Stijn Coninx
met Jan Decleir, Pieter Embrechts en Frans Van der Aa

Wanneer Sinterklaas en Zwarte Piet 's nachts over de daken wandelen, worden ze opgeschrikt door vreemd nachtelijk lawaai: van belgerinkel tot knallende ballonnen en zelfs een drumstel. De hele stad ligt nacht na nacht wakker en de inwoners zijn boos op de Sint, omdat ze denken dat hij het kabaal veroorzaakt. Héél toevallig baat de gewiekste zakenvrouw Frutselia een winkeltje uit met speciale slaapmiddeltjes, dat sinds het nachtlawaai wel erg goed draait. Sinterklaas is heel verdrietig dat de mensen boos zijn op hem. Er zit maar één ding op: de Sint moet zijn onschuld bewijzen.

TEASER

Na Ay Ramon! (2015) opnieuw een Sinterklaasfilm van Stijn Coninx.