Lelícek ve Sluzbách Sherlocka Holmesa (1932)

Alternatieve titels: Lelicek in the Services of Sherlock Holmes | Lelíček ve Službách Sherlocka Holmesa

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Karel Lamac
met Vlasta Burian, Martin Fric en Lída Baarová

Ferdinand XXIII, de koning van Portorico is overdreven bang voor anarchisten. Hij huurt daarom de beroemde detective Sherlock Holmes in om voor hem een dubbelganger te vinden. Deze komt op de proppen met Frantisek Lelicek, een perfecte dubbelganger die diep in de schulden zit. Lelicek accepteert de taak en moet vanaf dat moment de aanvallen van ministers en de avances van de koningin, die niet weet dat haar man een dubbelganger heeft, van zich afslaan.