12 Juillet 1998, le Jour Parfait (2018)

Alternatieve titels: Le Jour Parfait | The Perfect Day

Frankrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Valérie Amarou en Jean-Pierre Devillers

Op 12 juli 1998 is heel Frankrijk in het blauw, verenigd achter het Franse voetbalteam. Er wordt geschiedenis geschreven; Frankrijk wordt voor het eerst wereldkampioen. Maar bovenal beleven de Fransen samen een uniek moment van geluk en vreugde. Van uur tot uur, twintig jaar later, stort de documentaire zich in de ontplooiing van deze dag die een gelukkige mijlpaal in de collectieve Franse geschiedenis werd. Er zijn diverse interviews met voetbalfans, celibrity’s en sporters die de spannende gebeurtenissen ophalen.