Mireille Darc, la Femme Libre (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Sylvain Bergère
met Michel Audiard, Marie-Laure Augry en Pierre Barret

Op 27 augustus 2018 is het een jaar geleden dat de Franse actrice Mireille Darc overleed. Ze was de favoriete actrice van de cineasten Michel Audiard en Georges Lautner. Ze kende vele drama's tijdens haar kinderjaren, had een passionele relatie met Alain Delon, maar het kwam tot een hartverscheurende breuk. Mireille Darc komt zelf aan het woord, maar ook haar naaste verwanten getuigen over haar: haar man, Pascal Desprez, Anthony Delon, Michel Sardou, Véronique de Villèle, haar assistente en vriendin. Het levensverhaal van een actrice die veel groter was dan haar films.