Kusama: Infinity (2018)

Alternatieve titels: Kusama: Princess of Polka Dots | Yayoi Kusama: A Life in Polka Dots | Kusama: Infinity - The Life and Art of Yayoi Kusama

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Heather Lenz
met Yayoi Kusama

Deze film onderzoekt het leven van kunstenaar Yayoi Kusama, dat zich voltrok vanuit een conservatieve opvoeding in Japan naar een penseel met roem in Amerika in de jaren zestig. Daar wedijverde ze met Andy Warhol voor persaandacht. Uiteindelijk bereikte ze toen de internationale faam binnen de kunstwereld. Kusama is inmiddels al over de 80, en verbleef de afgelopen dertig jaar in een psychiatrische instelling in Japan.