• 8.299.937 stemmen

Brothers in Blood: The Lions of Sabi Sand (2015)

Documentaire | 84 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Zuid-Afrika

Geregisseerd door: Daniel Huertas

Met onder meer: Luke Allen-Gale

IMDb beoordeling: 8,6 (806)

Plot Brothers in Blood: The Lions of Sabi Sand

Het verhaal van zes mannetjesleeuwen die een spoor van geweld achterlaten op hun pad naar de volledige heerschappij in het Sabi Sand Reservaat in Zuid-Afrika. De vijf broers en een halfbroer vormen deze unieke coalitie om samen sterk te staan in de brute wildernis. De leeuwen deinzen niet terug om elkaar en hun welpen uit te moorden tijdens het uitbreiden van hun territorium.

image

Zichzelf - Narrator

avatar van Dennisj

Dennisj

Geweldige documentaire waar je 6 leeuwenwelpen volgt vanaf de geboorte tot het einde. Waar elke leeuw een kenmerkende naam krijgt en zij ook allemaal een eigen karakter hebben en voor elkaar door het vuur gaan. Ik ben normaal gesproken niet zo van documentaires over dieren in het algemeen, maar dit is er 1 die mij heeft aangegrepen en ik niet snel zal vergeten. Een soort Lion King maar dan met een gangster leeuwenfamilie. 5*