The Eyes of Orson Welles (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Mark Cousins
met Mark Cousins, Beatrice Welles en Orson Welles

Mark Cousins duikt diep in de visuele wereld van de legendarische regisseur en acteur Orson Welles. Hij kreeg toegang tot honderden privé-tekeningen en schilderijen van Welles. Daardoor onthult hij een portret van de kunstenaar met een nieuwe benadering - bekeken door zijn eigen ogen, geschetst met zijn eigen hand en geschilderd met zijn eigen penseel.