A Bridge Apart (2014)

Verenigde Staten / Guatemala / Honduras / El Salvador / Mexico
Documentaire / Drama

geregisseerd door Frank Maniglia Jr.
met de stem van Edward James Olmos

Een trein vertrekt vanuit Arrigia, Mexico op weg naar de 'Amerikaanse Droom'. Maar voor velen is dit niet het beginpunt van de reis. Mannen en vrouwen van alle leeftijden komen vanuit Nicaragua, Honduras, El Salvador en Guatemala om deze trein te nemen. De passagiers noemen dit echter geen trein; voor hen staat het bekend als 'La Bestia' - Het Beest, omdat het het vele levens heeft geëist. Wanneer men besluit deze reis te maken, moet men bereid zijn het leven te wagen of een ledemaat te verliezen.