Het Hut Syndicaat (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Diego Gutiérrez

Elke herfst haalt de vrijgevochten gastronoom Ronald Timmermans een groep mannen (en een vrouw) uit hun dagelijkse routine om te gaan jagen op het Nederlandse platteland. Op de Wieringermeerpolder, op het terrein van boeren jagen ze op klein wild; hazen en duiven. Zij noemen zichzelf ‘Het Hut Syndicaat’, vernoemd naar de hut waarin zij bivakkeren. Het geeft hen een kick om deel van de natuur te zijn en om hun eigen eten te jagen, maar regelgeving staat hen steeds meer in de weg. Regisseur Diego Gutiérrez gaat een jachtseizoen mee met 'Het Hut Syndicaat' en wordt getuige van hun verlangen om een verdwijnende wereld in leven te houden.

Vanaf 25 oktober in de bioscoop (Cinema Delicatessen)