Le Bal des Espions (1960)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Michel Clément en Umberto Scarpelli
met Françoise Arnoul, Rosanna Schiaffino en Michel Piccoli

Ernst Schenker is een voormalig Duits spion. Hij stelt zich voor om een laatste slag te slaan alvorens het Midden-Oosten te verlaten en naar Caracas te vertrekken en daar zich terug te trekken en te gaan uitrusten. Hij weet dat er ergens een envelop is met papieren die een fortuin waard zijn. Maar Schenker wordt doodgeschoten voordat hij deze papieren in handen krijgt. Olivia, zijn jonge mooie weduwe besluit dan deze zaak over te nemen van haar man. Pas daarna komt zij erachter dat haar man in Caracas verder wilde leven met cabaretzangeres Flora. En dan lopen de zaken nog meer uit de hand.