Women Make Film: A New Road Movie through Cinema (2018)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Roadmovie

geregisseerd door Mark Cousins
met Antonia Bird, Lynne Ramsay en de stem van Tilda Swinton

Mark Cousins zet de monumentale, maar veelal onerkende werken van vrouwelijke cineasten doorheen de jaren in de kijker. Bijna duizend fragmenten worden gebruikt terwijl de documentairemaker vragen stelt als 'hoe worden films gemaakt en gemonteerd', 'hoe verhalen worden gestructureerd' en 'hoe films onder meer het leven en de dood portretteren'. Dit alles wordt gezien door de ogen (en lens) van een aantal grootste - en bovenal vrouwelijke - regisseurs.