Clara (2018)

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Akash Sherman
met Patrick J. Adams, Troian Bellisario en Kristen Hager

De obsessieve astronoom Isaac Bruno schept een onwaarschijnlijke band met de nieuwsgierige kunstenares Clara die zijn onconventionele onderzoekspartner vormt. Samen doorspitten ze hun complexe verleden en zijn ze op zoek naar bewijs voor het leven op verafgelegen planeten. Ze komen tot een fundamentele ontdekking.

avatar van Drifter
Iets te lange film. Het is meer drama dan SF voor mij. Op SF gebied geen nieuwe inzichten, wat betreft drama en menselijke interacties en drijfveren wel, al is het niet goed gewerkt en 'pakt' de film nergens.

avatar van BobbyShmurda
Tenenkrommende dialogen en triest acteerwerk met een zielige hipster als hoofdpersoon

avatar van Pazmaster
Mooi en ingetogen sci-fi drama met een lekker langzaam verhaal dat toch weet te boeien. Verwacht geen spectaculaire sfx/cgi want dat zit hier niet in, toch is het visueel niet onaangenaam. Een leuke mix van sci-fi, drama met een vleugje romantiek over een astronoom die samen met zijn hulpje Clara op zoek gaat naar planeten die lijken op de aarde. De voor mij onbekende cast speelt prima. Het einde ligt wel een beetje voor de hand maar is desondanks best aardig.
Door het lage tempo en de vele dialogen is deze film niet voor iedereen weggelegd, maar dromerige types zullen met deze film wel aan hun trekken komen.