Irma Boom. Het Boek Is Dood. Leve het Boek! (2018)

Alternatieve titel: Boom Maakt Boek

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Lex Reitsma

Irma Boom werkt als boekontwerper in opdracht, heel anders dan een 'vrije, autonome' kunstenaar. Tegelijkertijd blijkt uit haar manier van werken dat zij niets liever wil dan zich als vrij kunstenaar positioneren en profileren. Regisseur Lex Reitsma zal de kijker meenemen in de wereld van Irma Boom waarin we zullen zien hoe ze met overgave strijdt voor het voortbestaan van het boek en haar autonome manier van werken weet te verenigen met werken in opdracht. De film geeft een beeld van de kwaliteit van het werk van Irma en is tevens een ode aan het vak van grafisch ontwerpen.