Gangway to a Future (2018)

Alternatieve titel: Gangway to a Future, Vluchtelingen Redden op de Middellandse Zee

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door René A. Hazekamp
met Adriaan Sonneveld

In de haven van Rotterdam treft een groep onervaren idealisten in de zomer van 2017 de voorbereidingen voor een onstuimige vaartocht naar de Middellandse Zee, waar ze onder de vlag van een NGO bootvluchtelingen gaan oppikken. Een oude vissersboot wordt ontheven uit haar functie en opnieuw uitgerust. Aan de restauratie van het antieke schip gaan de nodige discussies vooraf: hoeveel artsen en verpleegkundigen zullen de behandelkamer bemannen die voorheen dienstdeed als visruim? En moet er ook een koelruimte worden ingericht voor stoffelijke overschotten?