Contre Enquête: Mort d'un Héros (2018)

Alternatieve titel: Behind the Investigation

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Henri Helman
met Isabel Otero, Linda Bouhenni en Hubert Saint-Macary

De 50-jarige Hélène Villion werkt als onderzoeksjournalist voor een grote krant. Op een dag hoort ze op haar antwoordapparaat een bericht van een jonge soldaat die in Afghanistan heeft gediend. Nadat hij zijn mysterieuze boodschap heeft ingesproken, springt de jongeman van het dak van zijn flatgebouw naar beneden. De idealistische Hélène wil koste wat het kost uitzoeken wat de jonge soldaat tot deze wanhoopsdaad heeft gedreven en bijt zich vast in haar onderzoek. Zowel bij haar hoofdredacteur als bij de legertop stoot ze echter op een muur van onverschilligheid en stilzwijgen.