Wine Calling (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Bruno Sauvard

Reeds tien jaar lang wordt de wijnwereld opgeschud door een tegencultuur zoals rock in zijn tijd punk kon zijn. In heel Frankrijk en vooral in Occitanië hebben gelukkige rebellen geïnvesteerd om de wijn te bedenken waarvan ze houden: natuurlijk en zonder opsmuk. Veel meer dan een biologische wijn, is het een wijn van emotie en reactie, een wijn zonder etiket, een gratis wijn. “Wine Calling” ontmoet deze nieuwe wijnmakers. Het zijn mannen en vrouwen in een voorafschaduwing van een boerenlandbouw in beweging.