The Disciples - Een Straatopera (2018)

Alternatieve titels: The Disciples: A Street Opera | The Disciples

Nederland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Ramón Gieling

De film, The Disciples - Een Straatopera, documenteert hoe leden van daklozenkoor De Straatklinkers de opera 'The Disciples' instuderen, die speciaal voor hen geschreven is. Deze opera verbeeldt daklozen niet als slachtoffers, maar als daders en gaat over het slechtste waar mensen toe in staat zijn: moord en verraad. Het is niet alleen het resultaat – de opera - maar ook de weg erheen die in deze film bepalend is. Wie stelt de regels?

Vanaf 13 december in de bioscoop (Gusto Entertainment)

Dit is 80% registratie van een hele slechte 'opera' en 20% nietszeggende stukjes over de daklozen die de hoofdrollen vertolken. Veel plezier.