Kubanisch für Fortgeschrittene (2015)

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Dennis Satin
met Uwe Ochsenknecht, Saskia Vester en Gaby Dohm

In het kleine Cubaanse pension "Esperanza" checken vijf Duitse toeristen in. Richard, een wijnhandelaar uit Hamburg, heeft zijn vrouw Ines naar het Caribische eiland meegetroond om haar te helpen bij het verwerken van het verlies van hun zoon. Margot, een pas gepensioneerde schooldirectrice, hoopt dat de dorpsschool overgenomen kan worden. Rena, een schoonheidsspecialiste, hoopt haar kansen bij de mannen te vergroten door met oogoperatie op Cuba haar bril achterwege te kunnen laten. Ze wordt echter verliefd op Georg, een arts uit Halle, die op Cuba op zoek gaat naar zijn roots. De eigenaars van Esperanza doen er alles aan om het hun klanten een glimlach op het gezicht te toveren.