Regained Memory (2018)

Nederland / Bosnië-Herzegovina

geregisseerd door Stijn Bouma
met Salih Palo, Maja Izetbegovic en Izudin Bajrovic

De jonge Bosnische Amir gaat op zoek naar een herinnering aan zijn overleden vrouw. Het zit Amir dwars dat zij hem nauwelijks voor de geest staat. Heeft hij dan werkelijk zo weinig aandacht voor haar gehad? Ondertussen dient het verleden zich op verschillende manieren aan, in de resterende littekens van granaten in de straten van Sarajevo en door het aanhoren van een verhaal over een jeugd die is doorgebracht met het schuilen in een kelder.

TEASER

Vanaf 4 oktober in de bioscoop (Amstelfilm)

avatar van wwelover
Mooi vervolgstap van Stijn. Ben zelf niet heel poëtisch aangelegd, dus dat deed mij iets meer. Vooral geraakt door de ijzersterke cinematografie en muziek.