Indignados. Palabras y Acciones (2015)

Alternatieve titels: Indignados. Paroles et Actions | Les Indignés: Paroles et Actions

Spanje / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Meritxell de la Huerga

De Indignado-beweging (ook wel "15M" genaamd) is ontstaan in Spanje, tijdens een massale betoging op 15 mei 2011. De beweging is geïnspireerd door de Arabische Lente en de strijd van de Grieken en verspreidt zich over de hele wereld. Ze neemt verschillende vormen aan, is altijd pacifistisch en gebaseerd op inspraak en hanteert methodes van bezetting die lijken op die van het Amerikaanse Occupy. Meritxell de la Huegara volgt het ontstaan en de krachten van een beweging die een tegenkracht wil bieden tegen de internationale en Europese neoliberale krachten.