Cultures en Transition (2012)

Alternatieve titel: Voices of Transition

Frankrijk / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Nils Aguilar
met Rachel Baker, Claude Bourguignon en Martin Crawford

Franse landbouwers en agronomen zijn heilig overtuigd van de enorme mogelijkheden die de zogenaamde agrobosbouw biedt. In Engeland krijgt de beweging "Cities in Transition", die voedselproductie in het hartje van steden bepleit, steeds meer aanhang. In Cuba veroorzaakten het uiteenvallen van de USSR en het Amerikaanse embargo een grote schaarste aan middelen van bestaan. De Cubanen waren verplicht om vernieuwende oplossingen te vinden ten einde hun autonomie te herstellen en zichzelf te kunnen voorzien in hun voedselproductie.