La Hora Final (2017)

Alternatieve titel: The Last Hour

Peru

geregisseerd door Eduardo Mendoza de Echave
met Pietro Sibille, Nidia Bermejo en Antonio Vega

Twee Peruaanse rechercheurs gaan undercover om Abigail Guzmán, de ongrijpbare leider van de guerrillabeweging Sendero Luminoso te arresteren. Deze beruchte man was een professor in de filosofie. Hij werd een revolutionaire leider en was verantwoordelijk voor de dood van duizenden mensen. Hij zaaide een schrikwekkende terreur en ontpopte zich tot de meest gezochte man in Peru.

Heb mij er een uur doorheen geworsteld...Ontzettend veel praten, wat je toch al hebt in Z Amerikaanse films.>Niet door heen te komen...Kortom en dik uur gebeurt er absoluut niks.Afgezet en naar Portugal-Spanje gekeken.Enorme misser...en de La Revolucion de Lima kan mij gestolen worden. Ze doen maar.Echt een "drama".....pffff

avatar van Mac Hammer Fan
Ik stem wel alleen op een film als ik hem volledig gezien heb hoor.
Toegegeven Portugal-Spanje was een formidabel kijkstuk.

avatar van Atheistus
Kijken hoe verf droogt is spannender.

avatar van Onceuponanytime
Meeslepende, waargebeurde verhaal in Peru. Niet zo gemakkelijk om volgen, door het vernoemen van heel wat ongewone namen. Het materiaal ( zoals de lompe walkie-talkies ), de decors en armoede van toen, komen zuiver in beeld en het acteerwerk is prima. Veel conversaties - dat wel - maar het verhaal heeft dit nodig. Het plot had ik wel liever meer uitgewerkt gezien.

Sobere, gedramatiseerde reconstructie van de zoektocht naar een van meest gezochte guerrillaleiders van Zuid-Amerika. Het verhaal is opgeleukt met een scheutje romantiek, maar dat zit niet in de weg. Temeer niet omdat de politieactie er authentiek uitziet, zonder allerlei spectaculaire achtervolgingen e.d. die de geloofwaardigheid van gelijksoortige films nogal eens in het nauw brengen.
Opvallend sterk acteerwerk.

avatar van IH88
La Hora Final

Ik had de hele tijd het gevoel dat La Hora Final een stuk spannender en interessanter zou moeten zijn dan het eigenlijk is. Het verhaal klinkt interessant, maar voor het grootste gedeelte is de film zeer traag en een beetje saai. Met ook nog een overbodig romantisch subplotje dat er niet helemaal in thuishoort. Op het laatst komt de film wel op stoom en het acteerwerk is degelijk, maar dat kan de film als geheel niet redden.

avatar van Creative-lady
Ik kijk deze film op netflix.
Ik ben nu een halfuur aan het kijken, maar begrijp er niets van.
Wie zijn die politiagenten?
Wie is die abigail/abimael?

Wanneer gaan ze undercover?

Nee, geen film die ik me had voorgesteld

avatar van david bohm
De film ziet er verzorgd en authentiek uit, het acteerwerk is in orde en er is zekerchemie tussen de hoofdrolspelers. Het geheel is wel wat saai door de vele observaties vanuit auto's, bankjes op een park et cetera. Alles ziet er ook een beetje hetzelfde uit, wat een eenzijdig beeld geeft. Op de momenten dat van decor wordt gewisseld, zoals het uitstapje naar de haven met met kramen op het water en pelikaan is dan ook verfrissend. Dit had meer mogen gebeuren. Het onderwerp is wel interessant en Lima is ondertussen gegroeid tot een metropool met meer dan 10 miljoen inwoners.