The Inertia Variations (2017)

Zweden / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Johanna St Michaels
met Matt Johnson, Johanna St Michaels en Tim Pope

Een diepe ontgoocheling bracht The The's oprichter en singer-songwriter Matt Johnson tot stilte. Vijftien jaar later maakt de geliefde post-punkband een grote comeback. Deze documentaire is een blik op een artiest die uit de coulissen komt. De man achter de legendarische Britse band The The daagt het hedendaagse politieke landschap uit in zijn eigen 12 uur lange, liveradiouitzending. Maar is hij écht klaar met muziek maken? Een verzoek om een nieuw lied te schrijven voor de show onthult zijn oude demonen, van traagheid en rouw.