La Naissance de Narcisse (2018)

Alternatieve titel: The Birth of Narcissus

Frankrijk

geregisseerd door Hugo Parthonnaud
met Laure Massard, Olivier Parthonnaud en Sergei Philippenko

David Klein, een agorafobische en megalomane jonge wetenschapper, drukt een zeer sterke minachting uit voor zijn medemensen. Geobsedeerd door een fysieke paradox, die hij niet lijkt te kunnen oplossen, besluit hij zichzelf te klonen, omdat volgens hem alleen een brein dat op hem lijkt zijn werk kan voltooien. Na enige tijd wordt de aanwezigheid van de kloon echter problematisch.