• 8.300.731 stemmen

Wei Wei Yi Xiao Hen Qing Cheng (2016)

Romantiek / Fantasy | 103 minuten

Genre: Romantiek / Fantasy

Alternatieve titels: Love O2O / One Smile Is Very Alluring / A Smile Is Beautiful / 微微一笑很倾城

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Tianyu Zhao

Met onder meer: AngelaBaby

IMDb beoordeling: 6,5 (959)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Wei Wei Yi Xiao Hen Qing Cheng

De populaire Nai Xiao staat op de campus bekend als de beste gamer. Op een dag loopt hij Weiwei Bei tegen het lijf en het is liefde op het eerste gezicht. Nai is niet alleen onder de indruk van Weiwei's schoonheid, maar ook van haar talent voor het spelen van online computergames. De vraag is echter waar houdt de virtuele wereld op en begint het echte leven.

image

BBarbie

Knappe vervlechting van fantasie en werkelijkheid. Het eerste deel van de film, waarin computergaming te pas en te onpas de overhand neemt, spreekt mij niet erg aan. Dat komt allicht omdat ik niet tot de doelgroep van dit soort films hoor. Het tweede met veel meer de nadruk op normale romantiek, vind ik een stuk leuker. En het moet gezegd: de film ziet er gelikt uit met mooie speciale effecten en twee aantrekkelijke protagonisten. Al met al toch wel voldoende.