Wei Wei Yi Xiao Hen Qing Cheng (2016)

Alternatieve titels: Love O2O | One Smile Is Very Alluring | A Smile Is Beautiful | 微微一笑很倾城

1 stem

China
Romantiek / Fantasy

geregisseerd door Tianyu Zhao
met Angelababy, Boran Jing en Yu Bai

De populaire Nai Xiao staat op de campus bekend als de beste gamer. Op een dag loopt hij Weiwei Bei tegen het lijf en het is liefde op het eerste gezicht. Nai is niet alleen onder de indruk van Weiwei's schoonheid, maar ook van haar talent voor het spelen van online computergames. De vraag is echter waar houdt de virtuele wereld op en begint het echte leven.

Knappe vervlechting van fantasie en werkelijkheid. Het eerste deel van de film, waarin computergaming te pas en te onpas de overhand neemt, spreekt mij niet erg aan. Dat komt allicht omdat ik niet tot de doelgroep van dit soort films hoor. Het tweede met veel meer de nadruk op normale romantiek, vind ik een stuk leuker. En het moet gezegd: de film ziet er gelikt uit met mooie speciale effecten en twee aantrekkelijke protagonisten. Al met al toch wel voldoende.